مهاجرت به اوبونتو

by dashtban

از وقتی سیستم جدیدمو گرفته بودم به پیشنهاد بهنام اوبونتو ۸.۰۱ را نصب کردم ولی چون خیلی زیاد با سیستم کار نکرده بودم زیاد وقت نکردم باهاش سر و کله بزنم.
تا اینکه از وقتی که روی پروژه جدید کار می کنیم همه بخش سرورمون رو لینوکسی کردیم و اشکان هم برای برنامه نویسی از اوبونتو استفاده می کنه.
توی این پروژه اکثر ابزارهایی که استفاده می کنیم اپن سورسن ولی من نمی دونم چرا تا الآن که چیزی حدود ۲ ماه از شروع پروژه میگذره روی ویندوز داشتم برنامه نویسی می کردم!
دیشب اشکان و بهنام پیش من بودن و یه اوبونتو ۹.۰۴ نصب کردیم و تشویقم کردن که سوییچ کنم اینجا.
دیشب روی اوبونتوم Compiz ریختم و کلی باهاش بازی کردم و حال کردم.
الآن هم در حال نصب جاوا هستم ،چقدر خوبه که از ریپوزیتوری اوبونتو دانلود میکنه و نیازی به وصل شدن به سرور سان نیستش(آخه سان ایران رو تحریم کرده و اجازه دانلود جاوا به ایرانی ها نمیده هر دفعه مجبور بودیم کلی پ-راکسی ست کنیم برای ورود به سایت سان و دانلود جاوا).
نشستم Addons های مورد نیازم برای فایرفاکسم نصب کردم.
کارهایی که باید بکنم ایناس:
نصب PHP , MYSQL, Java, eclipse , subclipse , Tomcat Apache , Hudson
از اینکه دارم کارامو با لینوکس می کنم خیلی حس خوبی دارم.
اگه اتفاق جالبی افتاد یا تجربه جالبی داشتم حتما مینویسم.
( این مطلبو نوشتم تا طنبلی رو کنار بزارم و روی لینوکس بمونم )

